reklama

Presne ako kedysi

Keď som včera zvonil pri jej bráničke a čakal tam hodnú chvíľu, prekvapilo ma, že mi nik neprišiel otvoriť. Po niekoľkých minútach a opakovanom stláčaní zvončeka som cez okno začul tichý hlások: „Poď dovnútra, Maji". Nemala silu vstať a vystískať ma na schodoch tak, ako to robí už niekoľko rokov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Obul som si mäkké papuče a vošiel do spálne. Sedela na okraji postele ako vždy s úsmevom na perách. Objala ma, vybozkávala, očividne potešená mojou prítomnosťou. Navzájom sme si kládli klasické otázky typu ako sa máš a čo je nového... Podchvíľou prerušila niť konverzácie mlčaním a nepríčetným pohľadom do zeme. Akoby pod kobercom hľadala niečo dôležité. A tak som mlčal aj ja a s dojatím sledoval jej smutné, takmer vyhasnuté oči, bledú pokožku a jemnú triašku, ktorú má od chvíle, keď prvý raz prehltla hromadu tabletiek spojených s chemoterapiou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aby som ju rozptýlil, navrhol som jej krátku prechádzku po dvore. Slniečko svietilo, ja som sa nemusel ponáhľať do práce a tak sme si pomaličky, krok po kroku vykračovali. Opatrne som ju držal pod pazuchou. „Pozri akého mám mladého ženícha", zakričala cez ulicu na susedu a srdečne sa zasmiala. Vedel som, že téma svadby príde na pretras. Na jednej strane si želá byť na mojej svadbe, sedieť tichučko v kúte, zobkať tyčinky a utierať si slzavé oči pri pohľade na mňa a moju vyvolenú. Po chvíli, keď jej vravím, že všetko má svoj čas a že do svadby sa ešte nehrniem, prikývne a žoviálne zdôrazní, že však mám ešte čas, že som mladý a netreba sa nikam ponáhľať. Po niekoľkých minútach jej príde zle, odprevádzam ju späť do domu. Očami blúdi po izbe a hľadá, čím by ma ponúkla. „Maji, nechceš limonádu? Alebo oriešky? Čokoládu? Nemohla som ísť do obchodu," dodá vyčítavo a troška sa pri tom sama na seba nahnevá. Mávnem rukou, aby si nerobila starosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri odchode jej sľúbim, že najbližší víkend sa opäť zastavím. Priveziem aj maminu, aby si mohla naoberať uhorky na zaváranie. Zatvorím dvere, ktorými som ako šarvanec lietal počas letných prázdnin. Zatvorím dvere na dome mojej babky a verím, že keď nabudúce pri nich zazvoním, opäť ma vyobjíma na schodoch. Presne tak ako kedysi.

Marek Kopča

Marek Kopča

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Uhryznutý diaľkami" a cestovaním. Syn, brat, kamarát, miles Christi neustále a s radosťou krížom-krážom blúdiaci vo svojom a v našom svete, plnom ľudí, príbehov a zázrakov. Zoznam autorových rubrík:  Svet, v ktorom žijemeMôj svetNechajte ma snívaťO láskePútnikov denníkNevyjasnené príbehyŠport a hryPolitikaKorešpondenciaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu