reklama

Preplnený výstrih v preplnenom kupé

„Môj kamoš predal auto a teraz nemá na čom jazdiť", s iróniou v hlase oznamoval do telefónu kamarát, ktorý sa mi pokúšal pomôcť prekonať ťažké obdobie zapožičaním auta, kým ku mne nedorazí nové. Počiatočný šok zo skorého ranného vstávania a cestovania preplneným vlakom, ktoré som zažil naposledy počas štúdia na vysokej škole, som už prekonal. Dokonca by sa dalo povedať, že po dnešnom ráne som si ho obľúbil. Najmä keď sa v poloplnom kupé predo mňa posadila nááádherná kočka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)

Na cestovaní vlakom nenávidím okrem ranného vstávania a skutočnosti, že cesta do práce nielenže trvá o hodinu dlhšie, ale je v podstate rovnako finančne náročná, ako keď chodím autom, aj to, keď si na prestupnej stanici pokúšam nájsť v preplnenom vlaku nejaké to slušné miestečko a vozeň ponúka len kupáky plné energiou nabitých pubertiakov alebo driemajúcich strapatých týpkov. Ani dnes ráno tomu nebolo inak. Ak mám dať prednosť partii slúchadlami ohlušených stredoškolákov alebo skupinke spokojne odfukujúcich pánov a dám v rokoch, volím druhú možnosť. Aspoň ma z nich nikto nenaserie hneď zrána. Napriek tomu kupákové vozne z duše nenávidím, lebo sú takmer vždy preplnené rozospatými, perinami napáchnutými ľudskými telami a takým tým zvláštnym smrádkom, typickým pre čas pred siedmou hodinou rannou. Po desiatich minútach natriasania sa ma so železnou pravidelnosťou zmocňuje depka alebo nevoľnosť.

Dnes ráno som opäť raz zapadol do ošarpaného, nevyvetraného kupé, ktoré do svojich útrob pojalo okrem mňa aj jednu postaršiu dámu a dvoch driemkajúcich pánov v rokoch. A kým moji spolucestujúci odchrapkávali, ja som bezprizorne sledoval za oknom sa mihajúce stromy, domy a stĺpy vysokého elektrického napätia. Z hypnózy ma prebrali až škrípajúce brzdy v Devínskej a dievčina, ktorá si odvážne zvolila náš kupák na svoju cestu do školy alebo do práce. Vravím, do školy alebo do práce, pretože som nedokázal triezvo odhadnúť, či má sedemnásť alebo dvadsaťtri. Skrátka taký ten typ s anjelskou tváričkou, malým zadkom a brutálne hanblivým pohľadom. Keď sa posadila oproti mne, snažil som sa nevenovať jej prehnanú pozornosť. Veď sa nepatrí očumovať neznáme ženy v takej skorej rannej hodine. Príjemná zmena v zložení spoločnosti nášho kupáku mi však nedala a tak som si ju letmo vyobzeral. Blond vlasy, modré oči pod decentnými očnými tieňmi, pery s čerešňovým leskom. A šiel som ďalej: sandáliky z čiernej kože, bledé nohavice, také tie ľahké ľanové, ideálne, keď praží slnko. Červené tričko s veľkým výstrihom ... Veľkým výstrihom? Skôr plným. Preplneným! Nenormálne nabúchaným! Od čias Jenny Jamesom a jednej mojej bývalej to bol najvyvinutejší hrudník aký som za ostatných pár rokov videl. Nikdy som nebol dobrý v matematike, ale v dnešné ráno by som číslami približujúcimi sa k desiatke veruže nešetril. A tak som sa krkolomne tváril, že viac ako jej bujné poprsie ma stále zaujímajú mihajúce sa stromy, domy a elektrické stĺpy za ufúľaným oknom. Nebol som dotieravý, nezízal som na ňu, aby sa necítila nepríjemne. Džentlmenské spôsoby obdivovať okolie tak, aby to nebolo okaté, som si osvojil už dávno. Napriek tomu slečna spozorovala, že ma ... ehm ... niečím zaujala. A tak sa chvíľkami tvárila takmer nezúčastnene, keď si prepínala mp3 na svojom prehrávači, chvíľami sa pozerala von oknom ako ja, ale najmä v pravidelných intervaloch strieľala svojimi očkami na mňa, či ju pozorujem alebo sa jej to len zdá.

A tak sme presne sedem minút mlčky na seba úkosom pozerali, ani jeden z nás sa neusmial, hoci malá vrásočka, ktorá sa podchvíľou objavovala na jej čele, dávala tušiť, že táto pantomimická hra ju celkom zamestnala. Na Železnej studničke bez slova vstala, vyšla z kupé, opatrne zatvorila dvere a vystúpila z vlaku...

To je všetko. Čakali ste vari nejakú duchaplnú pointu? Nebláznite, to by ste na pol siedmu ráno v nevyvetranom kupé chceli priveľa. Verte však alebo nie, od dnešného rána nedám na cestovanie v preplnenom raňajšom vlaku dopustiť. 

P.S.: Iwushka, dúfam, že mi po prečítaní tohto článku očká nevyškriabeš :-)

Marek Kopča

Marek Kopča

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Uhryznutý diaľkami" a cestovaním. Syn, brat, kamarát, miles Christi neustále a s radosťou krížom-krážom blúdiaci vo svojom a v našom svete, plnom ľudí, príbehov a zázrakov. Zoznam autorových rubrík:  Svet, v ktorom žijemeMôj svetNechajte ma snívaťO láskePútnikov denníkNevyjasnené príbehyŠport a hryPolitikaKorešpondenciaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu